تهران یکی از استوانههای علم و تقوا را از دست داد
آیت الله سید رضی شیرازی با وجود سرآمد بودن در اغلب علوم دینی و شاگردی نزد عالمان و بزرگان با تواضع و فروتنی نزدیک به 56 سال در مسجدی که از سوی آیتالله العظمی خوانساری مأمور به اقامه نماز و رسیدگی به امور اهالی در آن شده بود، انجام وظیفه کرد و با مردم رفتاری از سر تواضع و فروتنی داشت، به همین دلیل هم در میان اهالی از محبوبیت ویژهای برخوردار بود.
این در حالی بود که وی در 27 سالگی از سوی آیتالله شیخ محمدحسین آل کاشفالغطاء اجازه اجتهاد گرفت و آیتالله سید جمالالدین موسوی گلپایگانی بعد از امتحان، اجازه اجتهاد ایشان را تأیید نمود. آیات عظام سید شهابالدین حسینی مرعشی نجفی و سید ابوالحسن رفیعی قزوینی نیز از جمله بزرگانی بودند که به وی اجازه اجتهاد داده بودند. مرحوم سید رضی تا ۲۸ سالگی بین نجف و تهران در رفت و آمد بود و به فراگیری مقدمات و سطوح و خارج فقه و اصول اشتغال داشت و از سال ۱۳۳۵شمسی به بعد در تهران مستقر شد.
آیتالله سید رضی شیرازی از خاندان میرزای شیرازی بزرگ، صاحب فتوای تحریم تنباکو و میرزای شیرازی دوم - آیتالله میرزا محمدتقی شیرازی (۱۲۷۰-۱۳۳۸ ق) رهبر حرکت انقلابی عراق در ۱۹۲۰ میلادی (ثورة العشرین) بود که فتوای معروف جهاد بر ضد انگلیس را صادر کرد.
آیتالله سید رضی شیرازی مدتی در مدرسه سپهسالار (شهید مطهری) در کنار اساتید بزرگی همچون شیخ محمدعلی لواسانی، سید کاظم عصار، راشد، سید محمود طالقانی، وحید گلپایگانی و شیخ ابوالفضل نجم آبادی، شرح منظومه ، منطق و فلسفه تدریس میکرد.
بعد از آن که دکتر مهدی حائری یزدی به نمایندگی از سوی آیتالله بروجردی در امریکا منصوب شد، با معرفی آقای حائری یزدی در دانشکده الهیات دانشگاه تهران به جای ایشان تدریس نمود. اما در ماجرای حمایت از نهضت امام خمینی در سال 1343 به دستور مقامات امنیتی رژیم پهلوی از دانشگاه اخراج شد. آیتالله سید رضی شیرازی بر کتابهای معالم، رسائل، مکاسب، کفایه، قوانین، اشارات و اسفار، حاشیه نوشته و کتاب منظومه حکیم سبزواری را از آغاز تا انجام شرح کرده است. کتاب شرح منظومه ایشان از آن جهت که همه مطالب این کتاب مهم فلسفی را شرح داده، حتی فلکیات و طبیعیات، همچنین بخش پایانی آن یعنی اخلاق را نیز شرح داده، از جمله جامعترین شرح منظومههاست.
کتاب دیگر ایشان، «نقد و طرح اندیشهها در مبانی اعتقادی» نام دارد که این اثر یک دوره عقاید اسلامی از توحید تا معاد را به صورت روشن و استدلالی برای عموم مردم بیان میکند و به شبهات مطرح مادیگرایان پاسخ میدهد. وی در کتاب «الاسفار عنالاسفار» نظرات سه نفر از استادانش آیتالله میرزا احمد آشتیانی، علامه حاج محمدعلی حکیم شیرازی و آیتالله سید ابوالحسن رفیعی قزوینی را شرح و به نکتههای حکمت متعالیه پرداخته و موضوعات مبهم را روشن ساخته است. این عالم ربانی پس از عمری مجاهدت علمی و تربیت نفوس، روز پنجشنبه در 93 سالگی درگذشت و پیکر پاکش پس از تشییع در تهران و قم، در نجف اشرف و در صحن امیرالمؤمنین علی(ع) به خاک سپرده میشود