پنجشنبه, 12 شهریور,1394 عرفات۵ عینیت , مایه وپایه ذهنیت است ودر رابطه ذهن باعالم خارج ودراتصال باواقعیت ,عقل رشد می کند وادراک نیرو می گیرد وقدرتهای معنوی آدمی می شکفد.چه ,اول: مشعروسپس عرفات,یک ایدآلیسم خیالبافانه است,حکمت الهی!متافیزیکاول, منی,تصوف:دین بی شناخت وبی شعور!عرفات,بی مشعر ومنی,ماتریالیسم,سیانتیسم بی خدا وبی خودآگاهی,علم مانده در پدیده ها,زندگی عبث,تمدن بی روح,پیشرفت بی آرمان!ومشعر ومنی,بی عرفات: دین!آنچنان که همه می فهمند!اما,دراین دین.انسان یک پدیده خاکی است,ازپست ترین ماده! امابه نیروی امانتی خدایی,در حرکت,آغاز شده باشناخت,علم به واقعیت جهان,بینایی مادی,واز منزل,رسیده به خودآگاهی انسانی,شعوری زاده علم وزاینده عشق-منزلی میانه عرفات ومنی-وازآنپایگاه پریده وبه برترین قله صعود,آخرین مرحله کمال,معراج تا سدرت المنتهی وقاب قوسین,اواذنی! (سوره نجم,آیه۹)تا... خدا!منی!رآلیسم,آری,اما نه هدف,که اصل!پایگاه پرواز به سوی ایده آل,ماورا!ایده آلیسمی بازیربنای ماده!ماتریالیسم!که انسان,در این مکتب,پدیده ای است متضاد,یک جمع ضدین,دیالکتیک!نیمی ازخاک, لجن سیاه بدبو!لایه رسوبی ومتحجرسیل! ودراو,روح خدا!و تو؟یک عمل,یک آزادی,انتخاب, یک مهاجر از لجن خاک تاروح خدا!ودر این سفر,گذشته از سه مرحله,سه وقوف گذرا,عرفات و مشعر ومنی.واکنون می بینیم که چقدر درست ودقیق,همه چیز روشن می شود وچه ساده .چه خوب!راه,حکمت؟آگاهی,رسالت؟ هدایت!امت؟گروهی عازم,امامت؟راهنمایی ورهبری!امام؟ معالم الطریق!علاءم راهنمایی, شهید,شاهد,نمونه,پیشوا,... عبادت؟کوفتن وهمواره کردن راه,پارسایی وریاضت نفس؟خودسازی انقلابی یک مسءول,برای ترک هرچه تورا باخود می خواند وبه ماندن وامی دارد وسنگین می کند,سبیل الله راهی که باترک خویش وایثار دنیایت به خلق,برای خدا آغاز می شود, دعا؟خواستن,اورا خواندن, نیازها وخواست ها وعشق ها ونفرت های خویش را بازگو کردن,تلقین کردن,برخورد برخلق وبرخدا عرضه کردن, ذکر؟ یادآوری,فراموش نکردن! حج؟آهنگ کردن!(سایت اختصاصی فیش حج محمد/برگرفته از کتاب حج دکترشریعتی) گالری نظرات برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید